
Gigantul eMag, liderul comerțului electronic din România, pregătește o inovație majoră pentru clienții săi: introducerea unui sistem de inteligență artificială agentică, dezvoltat de compania-mamă Prosus, menit să transforme modul în care utilizatorii caută, selectează și cumpără produse online.
Te-ar mai putea interesa și: eMag își face bagajele și pleacă: Compania vrea să vândă cel mai mare depozit din Europa, în valoare de 100 de milioane de euro din Ungaria
eMag testează un sistem revoluționar de inteligență artificială, care promite să schimbe complet experiența de cumpărături online
Prosus, acționarul majoritar al eMag (cu o participație de 81,1%), testează în prezent noul sistem AI pe platformele eMag și OLX, ca parte a unei inițiative globale ce urmărește redefinirea experienței de comerț electronic. Sistemul, numit Large Commerce Model (LCM), este conceput să înlocuiască motoarele tradiționale de căutare și de recomandare printr-un model agentic capabil să înțeleagă și să anticipeze nevoile cumpărătorilor.
Compania descrie LCM ca pe un „sistem de operare pentru comerțul electronic”, un instrument care învață constant din interacțiunile utilizatorilor și devine mai inteligent cu fiecare sesiune. Spre deosebire de algoritmii clasici de recomandare, LCM funcționează ca un asistent digital personal, care înțelege intențiile complexe ale consumatorilor. De exemplu, în loc să ofere simple liste de produse, sistemul poate interpreta comenzi de tipul „Vreau ceva special la cină, pentru a sărbători cu prietenii” și să propună produse, rețete sau combinații relevante pentru acea intenție.
Sistemul a fost antrenat folosind o bază de date globală uriașă, formată din peste 500 de milioane de utilizatori și peste 10 trilioane de token-uri de date comerciale colectate din întregul portofoliu Prosus, care include platforme precum iFood, PayU, letgo, Swiggy, Codecademy, OLX și Udemy.
LCM a fost inițial testat cu succes pe iFood — cea mai mare platformă de livrare de alimente din America Latină — înainte de a fi extins către alte servicii din ecosistemul Prosus, inclusiv eMag, OLX și Despegar.
Potrivit declarațiilor lui Fabricio Bloisi, CEO-ul Prosus, sistemul este „pentru comerțul electronic ceea ce este un cumpărător personal pentru un magazin universal — doar că nu costă nimic în plus pentru utilizator și se perfecționează cu fiecare utilizare”. Bloisi a subliniat că LCM este de până la 60 de ori mai ieftin de utilizat decât alte modele AI comerciale similare și oferă performanțe superioare în ceea ce privește personalizarea și conversia.
Prin integrarea acestui sistem, eMag își propune să îmbunătățească radical interacțiunea dintre client și platformă, trecând de la o experiență statică de cumpărături la una dinamică, conversațională și adaptată contextului fiecărui utilizator.

