Cât costă o shaorma în ziua de azi, de la 30 de lei în 2022. „Sper să se plafoneze preţul”


Fast-food-ul preferat al românilor a înregistrat creșteri de preț constante în ultimii ani, scrie observatornews.ro. Rețelele sociale și forumurile abundă în comentarii ale celor pofticioși, nemulțumiți de scumpiri.

„Sper să se plafoneze preţul la shaorme. Ca să îţi permiţi o shaorma la farfurie trebuie să faci un drum până la Nuţu Cămătaru” a scris un utilizator pe rețelele de socializare.

Te-ar mai putea interesa: Ce salariu primește un shaormar pe timpul verii. Câștigă mai mult decât un medic rezident

Prețurile la fast-food au crescut semnificativ în ultimii ani, iar shaorma – vedeta incontestabilă a meniurilor rapide din România – nu face excepție. Diferențele față de anii trecuți sunt vizibile nu doar în costuri, ci și în structura porțiilor oferite. Reporterul Observator Ingrid Tîrziu a explicat:

„Cel mai iubit produs rămâne de departe shaorma la lipie cu pui, care în această locaţie, în 2022, împreună cu o porţie de cartofi costa în jur de 30 de lei. Astăzi plătim pe acest produs 57 de lei, dar primim şi un desert şi o băutură din partea casei, iar meniul la farfurie este ceva mai scump. A fost 40 de lei în urmă cu trei ani şi primeam de asemenea o porţie de cartofi, iar astăzi, un astfel de meniu, ne costă 66 de lei”.

Românii comandă o shaorma la fiecare trei secunde, în ciuda prețurilor crescute

Cu toate acestea, pofta rămâne mai puternică decât prețurile. Statistici recente arată clar: în România se comandă o shaorma la fiecare trei secunde. Promoțiile sunt urmărite cu interes, iar marii jucători din industrie s-au adaptat rapid valului de scumpiri.

„Am renunţat la dimensiunile produselor noastre, am făcut o singură dimensiune standard şi am făcut un preţ unic pentru produsul cel mai vândut. Vine în componenţă cu cartofii prăjiţi. Avem şi combo-uri cu suc sau cu desert, dar produsul de bază pleacă de la 33 de lei şi urcă odată cu dorinţele fiecăruia”, a explicat Mihai Dinu, managerul unei shaormerii.

Scumpirile din industria fast-food nu sunt întâmplătoare, ci reflectă o realitate economică tot mai apăsătoare pentru afaceri.

„Se simte o schimbare a pieţei. Am crescut treptat, dar întemeiat, în baza unor taxe noi apărute. Preţurile au fost de fiecare dată raportare şi adaptate la inflaţie şi la creşterea materiei prime, mă refer şi la mărirea de salarii. […] Ce-i drept s-a scumpit! Dacă mai am pe cineva să iau cu mine, plătesc destul de mult!”, a relatat Valentin Dinu, un alt manager de shaormerie.

Big Mac Index, în varianta locală

La nivel internațional, economiștii folosesc informal Big Mac Index pentru a evalua puterea de cumpărare, bazându-se pe prețul binecunoscutului sandwich ca reper între diferite țări. În România, shaorma ar putea deveni un indicator local relevant, reflectând evoluția prețurilor din ultimii ani.

„Nu este exclus să vedem scumpiri de până la 15-20% a shaormei, dacă nu se va apela la astfel de soluții precum reducerea gramajului sau eliminarea unor ingridiente. Niciun vânzător nu va risca să ducă prețurile prea sus pentru simplul motiv că va rămâne fără clienți”, a spus economistul Adrian Negrescu.

Shaorma se menține în topul preferințelor culinare ale românilor, fiind în top trei cele mai comandate preparate pe platformele de livrare, alături de pizza și burgeri.

Te-ar mai putea interesa: Preţuri mai mari ca niciodată în staţiunea din Grecia adorată de români. Cât costă un gyros în vara lui 2025



Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *