CFR investește 30 de milioane de lei pentru modernizarea unei noi linii. Locomotiva pe motorină ar putea deveni o amintire



Compania a lansat în SICAP o licitație, în valoare de 30 de milioane de lei, pentru servicii de elaborare a studiului de fezabilitate necesar proiectului de electrificare a liniei de cale ferată Ciulnița – Slobozia – Țăndărei, scrie Bugetul.

Citește și: Cursă periculoasă pe șine! Un bărbat s-a agățat de un tren de mare viteză în Austria, după ce a coborât pe peron să fumeze o țigară

Structura rutei Ciulnița – Slobozia – Țăndărei

Ruta pe care CFR vrea s-o electrifice este, în prezent, o linie simplă de cale ferată ce în prezent este folosită doar pentru transportul de marfă și este formată din:

  • Ciulnița – Slobozia Veche (aflată pe linia 802), linie simplă în lungime de 17 km, neelectrificată care include: 1. Stația cf Ciulnița 2. Hm Slobozia Sud 3. Stația cf Slobozia Veche;
  • distanța Slobozia Veche – Țăndărei (aflată pe linia 701) – linie simplă în lungime de 29 km, neelectrificată care include: 1. Stația cf Slobozia Veche 2. Stația cf Slobozia Nouă 3. Hm Bucu 4. Stația cf Țăndărei.

Date tehnice din caietul de sarcini

  • linia de contact va fi proiectată pentru o clasă superioară de viteză faţă de viteza căii de rulare şi pentru circulaţia pantografelor de 1600 mm,
  • înălțimea nominală a firului de contact va fi de 5500 mm,
  • gabaritul nominal va fi de 3.0 m,
  • zig-zagul firului de contact va fi de maxim ± 200 mm în aliniament și de maxim 300 mm în curbă, spre exteriorul curbei.

Durata întregului contract este de 30 de luni. Vor urma alte 13 luni necesare pentru exproprieri și apoi contractarea execuției lucrărilor.

CFR SA majorează capitalul social

Adunarea Generală a Acționarilor CFR SA a aprobat majorarea capitalului social al companiei prin aport în natură, constând în valoarea unor terenuri, în sumă totală de 109.625.476,00 lei. Aceste terenuri intravilane sunt situate în municipiile Galați (județul Galați), Focșani (județul Vrancea) și Brăila (județul Brăila), aparțin domeniului privat al CNCF CFR SA și se află în administrarea Sucursalei Regionale de Căi Ferate Galați.

Majorarea de capital, echivalentă cu valoarea acestor terenuri, reprezintă aportul în natură al Statului român, prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în calitate de acționar unic, potrivit clubferoviar.ro.

Citește și: CFR Călători a anunțat modificări la mersul trenurilor în luna septembrie. Ce rute sunt afectate



Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *