Plecarea lui Luca de Meo din funcția de CEO al grupului Renault deschide calea desemnării unui director interimar, iar pe lista scurtă se află trei candidați, scrie Mediafax:
- Denis Le Vot (actualul șef al mărcii Dacia),
- François Provost (specialist în parteneriate și achiziții strategice de grup)
- Maxime Picat (fost director la Stellantis).
De Meo urmează să părăsească oficial conducerea grupului pe 15 iulie, timp în care Renault trebuie să aleagă un interimar.
Cine este Denis Le Vot
Potrivit unor surse citate de Reuters, Denis Le Vot este considerat favorit pentru preluarea interimatului, mai ales datorită rezultatelor remarcabile obținute la conducerea Dacia. Sub coordonarea sa, marca românească a înregistrat creșteri semnificative atât în volum, cât și în profitabilitate. De asemenea, el a supervizat și retragerea grupului Renault de pe piața rusă.
Te-ar mai putra interesa: Dacia face noi pași în industria auto. Noul Duster electric este pregătit să păstreze spiritul off-road
După anunțul-surpriză privind plecarea lui de Meo, Le Vot a declarat, într-un interviu, că Dacia se află acum într-o nouă fază de dezvoltare accelerată, în cadrul programului „Leap 100” al Renault, care vizează reducerea timpului de lansare pentru un nou model la mai puțin de doi ani.
Un nou Sandero în dezvoltare
Primul proiect major din acest program va fi noua generație Sandero, ce urmează să fie dezvoltată la Renault Technologie Roumanie. Lansarea este prevăzută pentru sfârșitul anului 2027, iar gama va include atât versiuni cu motorizare convențională, cât și una electrică.
Le Vot a subliniat că aceste direcții sunt dictate de ritmul accelerat al transformărilor tehnologice și de competiția tot mai intensă din partea producătorilor chinezi.
„Dacia merge foarte bine și pentru că are acces la tehnologiile Renault. Orice avem nevoie la Dacia, luăm de la Renault“, a spus el.
Moștenirea lăsată de Luca de Meo
Luca de Meo, CEO-ul italian care a marcat profund direcția grupului francez Renault, pleacă lăsând în urmă o amprentă greu de egalat. Stilul său de conducere, apreciat pentru eficiență și umanitate, a ajuns să fie studiat la Harvard ca model de leadership modern.
De Meo s-a alăturat companiei în 2020, într-o perioadă critică, când Renault înregistra pierderi de aproximativ 40 de milioane de euro pe zi. Din primele zile, a inițiat o schimbare profundă de cultură organizațională: a renunțat la pronumele formale în comunicarea internă, optând pentru un „tu” informal, care a spart barierele ierarhice și a încurajat deschiderea și colaborarea.
Această relaxare strategică a fost completată de reguli clare pentru eficientizarea muncii: ședințe cu maximum 12 participanți, prezentări limitate la 10 slide-uri, și întâlniri care nu depășesc patru ore – pentru că, după cum spunea el, „se plictisește”.
Comunicarea se făcea rapid, inclusiv prin grupuri de WhatsApp, iar ritmul său de muncă era intens: 65 de ore de lucru pe săptămână și o singură zi de pauză.
Deși colegii l-au caracterizat drept „o persoană blândă și zâmbitoare”, De Meo a fost un lider ferm. A redus drastic timpul de trecere de la concept la producție – de la cinci ani la mai puțin de doi – și a recâștigat încrederea managerilor demoralizați de pierderile companiei prin lansarea unui plan strategic numit „Renaultlution”. Această strategie a devenit un reper pentru o parte din directorii companiei, care au ales chiar să o lipească pe perete, în birou.
Mandatul de cinci ani al lui De Meo este privit ca una dintre cele mai solide perioade din istoria recentă a Renault. Iar înlocuirea sa, chiar și temporară, reprezintă o provocare majoră pentru conducerea grupului.
Te-ar mai putea interesa: Dacia întrece rivalii Toyota și Volkswagen! Ce model al producătorului din grupul Renault a devenit cel mai vândut pe segmentul său