Administrația Capitalei anunță o schimbare de viziune în privința infrastructurii urbane: de acum înainte, fiecare bulevard reabilitat va include obligatoriu o pistă pentru biciclete. Obiectivul declarat este ambițios: peste 500 de kilometri de piste velo până în 2035.
Te-ar mai putea interesa și: Bărbat dat în urmărire internațională după ce a furat biciclete de 60.000 de euro din Germania, prins de polițiștii din Dolj
Reformă pe două roți în București. Peste 500 km de piste pentru biciclete până în 2035
În prezent, Capitala dispune de doar 56 de kilometri de piste pentru biciclete, dintre care cele mai multe nu sunt omologate și nici adaptate nevoilor reale ale bicicliștilor. Multe trasee sunt trasate direct pe trotuar, în detrimentul pietonilor și cu un nivel scăzut de siguranță pentru ambele categorii de utilizatori.
Exemplele sunt numeroase și evidente chiar în zone centrale: piste blocate de mobilier urban, terase sau stâlpi, care nu doar că le fac inutilizabile, dar le transformă într-un real pericol.
Soluția propune o rețea extinsă, coerentă și sigură. Până în anul 2035, vor fi amenajați:
- 150 de kilometri de piste pe bulevarde principale,
- 400 de kilometri pe străduțe secundare, în cartiere.
Rețeaua va fi gândită astfel încât să conecteze puncte-cheie ale orașului: instituții publice, parcuri, cartiere rezidențiale, centre culturale și comerciale. Proiectele deja planificate includ:
- Traseul Drumul Taberei – Elisabeta, care va străbate zone importante precum Parcul Cișmigiu și Cotroceni, până în centrul orașului. Valoare estimată: 3,5 milioane de euro.
- Pista Splaiul Unirii – Delta Văcărești, cu o lungime de 6 kilometri și o investiție de 2,8 milioane de euro.
Primarul general interimar, Stelian Bujduveanu, a declarat că începând de acum, nicio lucrare de reabilitare a bulevardelor incluse în masterplan nu va putea fi demarată fără includerea pistelor pentru biciclete.
„Începând de astăzi nicio investiție pe bulevardele care au prinse în masterplanul velo piste pentru biciclete nu va mai putea fi realizată fără acele piste. Nu mai este voie să se realizeze aceste piste pe trotuare. Gândiți-vă că o pistă pe trotuar pune în pericol atât traficul pietonal cât și biciclistul”, a spus Stelian Bujduveanu.
Implementarea completă a rețelei va presupune investiții totale de peste 240 de milioane de euro, bani care vor fi asigurați din:
- bugetul local al Municipiului București,
- fonduri europene nerambursabile.
Te-ar mai putea interesa și: Curierii asiatici, un pericol pe șoselele din România. Comunicat IGPR: ” Zeci de accidente cu victime în care au fost implicați curieri asiatici pe biciclete electrice sau scutere”